Вести

Моравски коридор нова реалност, перспектива и будућност у којој Србија побеђује

Радове на изградњи првог сектора Моравског коридора, најмодернијег аутопута који се гради на територији Републике Србије, обишли су директор Коридора Србије Александар Антић и министар саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Томислав Момировић, у пратњи председница општина Варварин и Ћићевац др Виолете Лутовац Ђурђевић и др Мирјане Кркић.

Паралелно са изградњом Моравског коридора, који ће прве аутомобиле примити до краја ове године, на деоници Појате – Крушевац, биће направљена и велика индустријска зона која ће се налазити између Варварина и Ћићевца и која ће отворити нову перспективу за ове две општине, али и за Трстеник и Крушевац, јер наш циљ је да подигнемо запосленост, поручио је министар Момировић приликом обиласка радова.

Изградња Моравског коридора за општину Варварин је од изузетног значаја и створиће се услови да се полако, од претежно пољопривредног краја, уђе у реиндустријализацију, истакла је председница општине др Виолета Лутовац Ђурђевић.

“Општина Варварин ће свакако близину аутопута искористити и за бољи и бржи пласман пољопривредних производа, капитала, али и за бољи транспорт грађана. Велико нам је задовољство да смо били део овог државног пројекта и још једном бих искористила прилику да се захвалим Влади Републике Србије, а пре свега председнику Републике Србије Александру Вучићу који је још једном показао да не постоји ни један део наше прелепе земље који је заборављен и ни један педаљ који није укључен у овако велике државне пројекте који ће донети само боље у развоју свих градова и општина који се налазе на траси Моравског коридора”, нагласила је др Виолета Лутовац Ђурђевић.

Председница општине Ћићевац, др Мирјана Кркић је нагласила да је ово веома важан тренутак у опоравку општине и да се код грађана појавила нада за нова радна места у новој Индустријској зони између Варварина и Ћићевца, а која ће се оформити изградњом најсавременијег аутопута у Србији.

“Изградња Моравског коридора саму општину Ћићевац ставља у ред општина које ће бити јако занимљиве за будућа улагања, за нека нова радна места и за неке нове фабрике које ће се отворити у нашој општини. Највећи бенефит Моравског коридора, поред самог значаја за читав Расински округ, за општине Ћићевац и Варварин је Индустријска зона која ће остати између наше две општине, а то је сада бетонска база и ту се надамо великим улагањима, с обзиром да је општина Ћићевац подједнако удаљена од свих већих грађана, тако да је и то један бенефит за будућа улагања”, оценила је др Мирјана Кркић.

“Највећи обим радова на изградњи Моравског коридора је у Ћићевцу и наш први задатак је да спојимо Коридор 10 са Крушевцом што је најбољи показатељ да је овај аутопут нова реалност, перспектива и будућност у којој Србија побеђује”, истакао је Момировић.

Министар Момировић се присетио да су радови започети пре годину и по дана, и да се јасно може видети колико је до сада урађено на целој траси Моравског коридора која има више од 118 мостова, надвожњака и подвожњака и да не постоји ни један део на овом пројекту, а да се на њему не изводе радови.

“Учинићемо све да обећање које смо дали председнику Александру Вучићу као идејном творцу овог пројекта испунимо и да радове на првом сектору до Крушевца завршимо до краја ове године. У наредном периоду биће отворено још 80 километара радова за шта ће бити потребно око 3 и по хиљаде радника и додатна механизација, што овог тренутка представља и проблем који успевамо да превазиђемо, јер је Србија једно велико градилиште. Циљ је да се радови одвијају планираном динамиком, с обзиром да је Моравски коридор тренутно највеће и градилиште највишег стандарда у Србији. Моравски коридор Појате – Прељина треба да буде завршен 2024. године и тада ће спојити аутопут Београд – Ниш и Милош Велики”, поручио је Момировић.

Директор Коридора Србије Александар Антић нагласио је да се радови интезивно изводе на овом значајном пројекту, који представља највеће градилиште у Србији.

“Рекли смо приликом обиласка председника Србије Александра Вучића министар Момировић и ја, на основу обећања упослених на реализацији пројекта, 26. јуна да ће ова деоница бити готова до краја године, на основу овог на терену, у овом тренутку, залагањем Конзорцијума Бехтел – Енка и његовим подизвођачима могу то и да потврдим”, рекао је Антић и изнео податак да је током јула просечно преко 3700 радника ангажовано сваког дана на изградњи Моравског коридора, са око 1530 јединица механизације и транспортних средстава.

Укупна дужина Моравског коридора, односно ауто-пута Е761 Појате – Прељина износи 112 километара и чине је три деонице: Појате – Крушевац (27,8 км), Крушевац – Адрани (53,8 км), Адрани – Прељина (30,6). Моравски коридор је од изузетног значаја, јер повезује централне делове Србије са два најважнија путна правца Коридорима 10 и 11. Ова саобраћајница ће повезати сва већа насеља централне Србије између Појата и Чачка – Ћићевац, Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак, где живи око пола милиона становника.

Извор: Темнић.Инфо